FN-FÖRBUNDET

 FN-FÖRBUNDET

1.Organisationen bildades den 24 oktober 1945. Andra världskriget var slut och målet var en bestående världsfred. Alla människor skulle få ett bättre liv och kränkningar av mänskliga rättigheter skulle bekämpas.Från början hade FN 51 medlemsländer, i dag har antalet medlemmar ökat till 193 stater


2.FN jobbar med Fred säkerhet nedrustning, Mänskliga rättigheter och demokrati, Utveckling & fattigdomsbekämpning.


3.Av jordens befolkning på ca 6,8 miljarder människor är omkring en tredjedel barn och ungdomar under 18 år. Barns speciella situation och behov gör att det finns ett barnfokus i mycket av det arbete som utförs av FN:s olika organ och program.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emelieberlin.blogg.se

Hej! Jag heter Emelie Johansson. Bor utanför ett ställe som heter Virserum. Jag är 13 år gammal. Och mitt intresse är att va med vänner och familjen och även va ute och röra på mig.

RSS 2.0